musical dress 1

maandag 10 augustus 2015

Een beetje herfst op een zomerse dag

In de zomervakantie verlang ik steeds weer naar de herfst, raar maar waar.
Zeker met al die nieuwe collecties die ze lanceren, krijg ik meer en meer zin om de kast met winterkleren te voorzien.

Bij Spoonflower tikte ik 'fall' in bij de zoekoptie en ik kwam meteen bij dit stofje terecht van Andrea Lauren.

Fall leaves contest, Andrea Lauren, Missy Rokje, La Maison Victor

Ik maakte het winterjurkje uit Het Grote Naaiboek van Femma.
Een heel eenvoudige jurk waardoor de print goed tot zijn recht komt.
De uitleg in het boek is echter niet zo eenvoudig...  Jammer, want het zijn wel goeie patronen!


Betoverend winterjurkje, Het grote naaiboek van Femma


Betoverend winterjurkje, Het grote naaiboek van Femma


Ik had nog genoeg stof over om iets te maken voor m'n metekindje (dat je hierdoor misschien herkent) en maakte voor haar het 'Missy' rokje van La Maison Victor.
Echt een goed bedacht patroon want op die manier maakte ik nog nooit rokjes.
Dat ik een beetje verslaafd begin te worden (zoals zovelen) aan LMV, kan je hier en hier zien, of valt dat nog wel mee?

Missy rokje, La Maison Victor


De kousjes zijn er van Mini Dressing, gekocht bij l'Histoire de Celeste, een facebook-winkel die de moeite waard is om eens een virtueel bezoekje te brengen.

Mini Dressing

De foto's zijn genomen in het park bij ons in het dorp.  Zouden die herfstbladeren er nog liggen van vorig jaar of zijn dat al nieuwe?  De meisjes vonden het alvast leuk.


Fall leaves contest, Andrea Lauren, Spoonflower

Missy rokje, La Maison Victor



Stof: Fall leaves contest van Andrea Lauren bij Spoonflower
Patroon jurk: betoverend winterjurkje uit Het grote naaiboek van Femma
Patroon rok: Missy rokje uit La Maison Victor
Lange cardigan: JBC
Kousen: Mini Dressing bij l'Histoire de Celeste
Schoenen: Luisa & Ernesto en Gallucci bij aap.noot.mies



23 opmerkingen:

  1. Heel mooie kleedjes!
    Lmv is inderdaad de moeite waard!
    Wat een toffe kousjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!
      Veel succes met je nieuwe blog.
      Ik zie inderdaad dat je ook een fan bent van LMV en dat je identiek dezelfde Jill jurk hebt gemaakt ;-)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Bedankt, Katrien! Ben jij 'de' Katrien van op Instagram?

      Verwijderen
  3. Ooooh ik heb dat ook, ineens zin in de herfst! Prachtige stofjes en mooi jurkje en rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik herken het gevoel, ik ben al aan het 3de herfst/winterstuk bezig voor de dochter. Herfst is mijn favoriete seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou van het begin van elk seizoen, denk ik.
      Amai, je derde stuk al!

      Verwijderen
  5. mooi! ik voel dat ik dringend eens naar de stoffenwinkel moet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi stofje! Dat wijnrood - wat is de exacte naam nu weer? - vind ik supermooi, lang leve het modekleur voor deze winter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet de naam ook niet hoor, maar ben er ook zo zot van!

      Verwijderen
  7. Wow zo tof echt!!!! Ben ook verzot op de schoentjes van Lucie... Laat de herfst maar komen :) :) :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, die kousjes!
    PS: Ook al wat uitziend naar de herfst. Mijn favoriete seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! En oh, die vossensokjes... Ik ben nog volop in zomernaaimodus, maar moet stilaan die knop ook eens omdraaien :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Je hebt nog tijd genoeg op die knop om te draaien ;-)

      Verwijderen
  10. Herfstig mooi.
    Net zoals het jurkje en het rokje, zijn ook de herfstbladeren nieuw.
    Met deze droogte zal het vroeg herfst worden, volgens opa.
    Laat die herfst maar komen, de kids zijn er klaar voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooooooh, supermooi!! Zowel stofje als kleertjes als kids :-) ik ben ook zot van LMV, maakte er al enkele dingen van, meer voor mezelf maar ook al de Candy voor de dochter, en nog heel wat plannen voor meer :-) in welke editie staat dit rokje? Was me precies nog niet opgevallen... Heerlijk mooie styling van de foto's trouwens ook! Geweldige schoentjes en kousjes! Een geslaagd geheel hier!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het Missy rokje komt uit de laatste LMV.
      Bedankt voor de complimentjes!

      Verwijderen